-
Waarom Contrado?
Snel. Efficiënt. Premium kwaliteit.
Al onze producten worden in eigen huis gemaakt. Omdat de gehele productie plaatsvindt op één locatie, zijn de meeste items als binnen 1-3 dagen klaar voor verzending. Onze producten worden gemiddeld al binnen 4 werkdagen geleverd.
Hoe zit het met de verspilling, carbon footprint en arbeidsomstandigheden? Contrado neemt alle zorgen weg.
Genoeg van lange productietijden, producten die niet leverbaar zijn of ontevreden klanten? Wij bieden uitstekende service van begin tot eind.
Draag je productie & het vervullen van bestellingen over aan Contrado. Creëer meer, met minder moeite en geniet van een optimale service.
-
Hoe werkt het?
Contrado levert kwaliteitsproducten op aanvraag sinds 2002. Al onze producten worden op één locatie gemaakt, waardoor we kwaliteit en snelle productietijden kunnen garanderen. Creëer een keuze uit onze 450+ producten met jouw designs, met behulp van onze gebruiksvriendelijke Product Mock-up Generator. Koppel vervolgens je Shopify-account aan je Contrado-account, zodat je klanten jouw geweldige producten kunnen bestellen. De bestelgegevens worden automatisch naar ons doorgestuurd wanneer iemand een bestelling plaatst. Vervolgens produceren we de items en ronden we de bestelling voor jou af. Je klant ontvangt de door jou ontworpen producten snel in huis. Wanneer je dit aangeeft, wordt de bestelling alleen voorzien van jouw merk.
Let op: Op dit moment kunnen alleen Shopify-gebruikers gebruik maken van onze dropshipping- en integratiediensten. Indien je gebruikmaakt van ander e-commerce platform, horen we dit graag van je. We hopen in de toekomst ons aanbod uit te breiden.
-
Ga aan de slag
Meld je aan voor dropshipping-services in slechts enkele stappen • Als je al een account hebt, kun je deze stap overslaan. Zo niet, vul dan ons aanmeldformulier voor dropshipping in. • Creëer een Shopify-account op de website van Shopify. Als je al een webshop hebt opgezet, kun je al snel beginnen met het verkopen van je ontwerpen.
We zullen je alle ondersteuning bieden die je nodig hebt.
-
Creëer jouw eigen Contrado-webshop
- Het is supermakkelijk om producten te creëren via het Contrado-platform. Log in op je Contrado-account en ga naar ‘Mijn Shops’ om te beginnen.
- Volledige instructies over het starten van een webshop en het plaatsen van producten, vind je hier.
- Jouw nieuwe winkel wordt standaard als privé ingesteld. Je kunt je shop koppelen aan je Shopify-account, producten of collecties toevoegen en de informatie van je shop beheren wanneer de privémodus is ingeschakeld. Schakel de privémodus uit, om je winkel openbaar te maken. Wanneer jij jouw producten ook via Contrado wil verkopen, is je openbare winkel nu ook zichtbaar op onze website.
-
Kan ik meerdere Contrado-shops aan mijn Shopify-account koppelen of vice versa?
Helaas niet. We hopen dat dit in de toekomst mogelijk wordt, maar op dit moment kan er slechts één Contrado-shop aan een Shopify-account worden gekoppeld. Heb jij meerdere Contrado-shops, dan kun je deze koppelen aan verschillende Shopify-accounts.
Als je tijdens het verbinden van jouw shop met je Shopify-account een foutmelding krijgt, kan het zijn dat er al een Contrado-shop aan je account is gekoppeld. Zorg ervoor dat er nog geen Contrado-shop aan je Shopify-account is gekoppeld, voordat je verbinding maakt.
-
Koppel je webshop
o Ga naar de dropshipping pagina van Contrado door hier te klikken >meld je aan voor een dropshipping-account
o Ga naar de Shopify-website. > Meld je aan (wanneer je dit nog niet hebt gedaan) en open de Shopify App Store in het menu links. > Zoek nu naar 'Contrado' en klik op de tekst of het icoontje. > Klik op 'App toevoegen'. > Log je in op je Bags of Love dropshipping-account via Shopify. > Klik op 'Sync'.
Let op: Je hoeft jouw Contrado en Shopify-shop slechts eenmaal te synchroniseren - alleen wanneer je beide platforms voor het eerst aan elkaar koppelt. Zijn ze verbonden? Dan kan het creëren beginnen!
-
Hoe beheer ik mijn producten?
Wanneer je jouw Contrado- en Shopify-shops aan elkaar koppelt, kun je kiezen of jij de geüploade producten, prijzen, productnamen en beschrijvingen via Contradoof Shopify wil beheren. Deze keuze kun je altijd wijzigen, door op 'Mijn Winkels' te klikken onder het kopje 'Bewerken' in je account.
Producten & updates publiceren
Maak gebruik van de functie 'automatisch publiceren' om direct nieuwe Contrado-producten aan je Shopify-shop toe te voegen. Dit geldt ook voor updates van bestaande producten.
Productnaam & omschrijving
Via Contrado kun je de optie inschakelen de productnaam en omschrijving van je Contrado-producten ook automatisch in je Shopify-shop te tonen. Indien gewenst kunnen de details nog altijd handmatig via Shopify worden aangepast.
Prijzen
Wanneer jij gekozen hebt je prijzen via Contrado te beheren, worden de prijzen die je instelt op Contrado ook getoond in je Shopify-shop. Indien gewenst kun je dit handmatig aanpassen via Shopify.
Producten verwijderen
Wanneer je een product verwijderd uit je Contrado-shop, wordt het ook automatisch uit je Shopify-shop verwijderd. Verwijder je daarentegen een product uit Shopify, dan blijft het nog steeds zichtbaar in je Contrado-shop.
Locaties
Gebruik de functie 'Locaties' op Shopify om te zien waar je inventaris vandaan komt. Gebruik de naam 'Contrado Imaging Ltd.' om Contrado op correcte wijze als locatie toe te voegen.
-
Betalingen - Wat jij verdient
We willen dat je samenwerking met Contrado soepel verloopt en lucratief is.
Het is belangrijk om bij het openen van een Contrado dropshipping-account een standaard factuuradres in te vullen, zodat we de bestellingen probleemloos kunnen verwerken.
- Een klant bestelt een artikel van jouw webshop ter waarde van €35
- Jij behoudt 20 – 40% van deze prijs (winst van €7 – 14 in overeenstemming met onze overeenkomst) en stuurt het bedrag voor de productiekosten naar Contrado waarna het gewenste artikel binnen 1-3 dagen gemaakt wordt.
- De klanten ontvangen hun gewenste product(en) gemiddeld 4 werkdagen na de productie. De producten worden verzonden met track & trace code.
Hoe werken de betalingen? • Een klant plaatst een bestelling in jouw Shopify-shop. Ze betalen rechtstreeks aan jou.• Wanneer de bestelling is geplaatst, worden de adres- en bestelgegevens automatisch aan ons verstrekt.
• Wanneer jij het geld hebt ontvangen, sturen we je een e-mail, zodat jij de productiekosten aan ons kunt betalen, en wij kunnen starten met het produceren van de gewenste artikelen. Je kunt zelfs automatische betalingen via PayPal instellen, om het verloop nog makkelijker te maken. Je behoudt de winst en betaalt ons slechts de productiekosten.
• We beginnen direct met het produceren, wanneer we de (gehele) betaling hebben ontvangen en sturen de bestelling rechtstreeks naar jouw klant. Wanneer we na 48 uur nog geen vergoeding voor de productiekosten hebben ontvangen, sturen we je een herinnering.
Hoe maak ik winst?
• De klant betaalt de Verkoopprijs + Verzendkosten via Shopify• Jij betaalt de Productiekosten + Verzendkosten aan Contrado
• Je behoudt hierdoor de winst (het verschil tussen de verkoopprijs - productiekosten)
Hoeveel winst kan ik maken?Je verdient ongeveer 20% tot 40%, wanneer je standaardprijzen hanteert en mogelijk nog meer wanneer je ons aangepaste prijzenmodel gebruikt. Hoe meer je verkoopt, des te meer winst je maakt. Om aanspraak te maken op de verschillende winstniveaus moeten dit aantal producten in één keer worden verkocht. • 1 - 10 producten: 20% winst • 11 - 20 producten: 25% winst
• 21 - 50 producten: 35% winst• 51+ producten: 40% winst
Wanneer je op Shopify zelf je prijzen aanpast, kan dit je winst ten goede komen. Je kunt het product verkopen voor een prijs die tot drie keer hoger is dan onze standaard verkoopprijs, zodat je zoveel mogelijk winst behaalt. Wanneer je een product verkoopt voor de premium prijs, bereik je en hogere winstmarge.
NB: Sommige items, zoals grote meubels en koffers, vallen niet onder de bovengenoemde kortingsniveaus. Vanwege de verzendkosten hanteren we voor deze artikelen een vast kortingspercentage. Je ontvangt 20% korting op een bestelling van van één of meerdere artikel(en). Neem contact met ons op voor de volledige lijst met vaste kortingspercentages.
-
Verzending - Wat kost het?
We hebben veel ervaring in het verpakken, versturen en traceren van bestellingen en het afhandelen van retouren. Sinds 2002 hebben we meer dan een miljoen pakketten verstuurd. Door onze ruime ervaring kun jij ons met een gerust hart de dropshipping-services toevertrouwen.
Een van de dingen waarin we uitblinken is onze snelheid. Naast een geweldige service bieden we je klanten snelle levering. Dit komt ook de reputatie van jouw webshop ten goede.
De verzendkosten die we hanteren leveren ons geen winst op. We sturen je de precieze kosten die wij voor de verzenddienst hebben betaald. Via de verzendinstellingen in je Shopify-account, kun je eenvoudig je eigen verzendkosten instellen, zodat je wereldwijde verzending kunt garanderen. Stel nieuwe verzendkosten in of kopieer de bestaande tarieven naar andere locaties.
We maken uitsluitend gebruik van premium bezorgdiensten met track & trace, zodat zowel jij als jouw klanten de bestelling kunnen volgen. Daarnaast betalen we, voor de meeste landen, ook de douanerechten/invoerkosten, zodat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Meer details over de verzendkosten vind je hier.
Goed om te weten: Wanneer je een pakket verstuurd naar een militaire basis (BFPO, BP, PO etc.) wordt de bestelling via Royal Mail verzonden. In dit geval vallen de douanerechten en eventuele belastingen voor rekening van de klant.
-
Kan ik zelf mijn prijzen bepalen?
Ja.
Stel de prijzen in via de Contrado-modus en gebruik onze prijs slider om de prijs en winstmarge te verhogen. We starten met de geadviseerde basis verkoopprijs, die jij zelf kunt aanpassen wanneer je denkt dat het product meer zou kunnen opleveren. Dit is de ideale manier om wat extra winst te maken op een premium design waarvoor klanten wel wat meer voor willen betalen. Daarnaast werkt het verhogen van de standaardprijs ook goed bij limited edition en exclusieve ontwerpen.
-
Prijswijzigingen
In zeldzame gevallen zijn
we genoodzaakt de prijs van een product te verhogen. Dit betreffen vaak
situaties waar wij geen controle over hebben (zoals: inflatie, onverwachte
leveringskosten e.d.). Je kunt erop
vertrouwen dat we de prijzen alleen verhogen, wanneer we geen andere optie
hebben.
Onze topprioriteit is het
leveren van producten van de beste kwaliteit voor de voordeligste prijs. Er
kunnen echter altijd onverwachte situaties ontstaan, waardoor snelle aanpassing
vereist is. Denk bijvoorbeeld aan het veranderen van leverdiensten, het zoeken
naar nieuwe materialen of het onder de loep nemen van onze productiemethoden.
We proberen deze extra kosten zoveel mogelijk voor eigen rekening te nemen,
maar het kan voorkomen dat we, ter compensatie, de productprijzen iets moeten
verhogen.
Omdat we het vervelend
vinden om onze prijzen te moeten verhogen, doen we ons best dit, waar we
kunnen, te vermijden. Als jij onze producten verkoopt, zullen we er alles aan
doen je op de hoogte houden van prijswijzigingen, zodat je bedrijf hier niet
negatief door wordt beïnvloed.
Heb jij een Dropshipping-account?
Dan zijn hier wat tips, om te voorkomen dat je winkel beïnvloed wordt door deze
prijswijzigingen:
- Wanneer jij de prijsbepaling beheert via onze website
hoef jij geen actie te ondernemen, omdat de prijzen automatisch worden geüpdatet. Indien
gewenst kun jij je klanten van deze wijzigingen op de hoogte brengen.
- Wanneer jij de prijsbepaling beheert via je
dropshipping-winkel, ontvang je een e-mail van ons met meer informatie over de
prijswijziging. Vervolgens kun je alle prijzen in je winkel controleren, om te
bepalen of je winstmarges nog steeds naar wens zijn.
- Verhoog de prijs van je product, zodat deze gelijk is aan
onze prijs.
- Behoud de huidige productprijs, als de prijswijziging
minimaal effect heeft op je winstmarge.
- Verdeel de kosten om het totale effect te verminderen,
door zowel de productprijs als de bezorgkosten iets te verhogen (dit kun je
doen via de instellingen van je dropshipping-platform).
- ·Voeg wat goedkopere producten toe aan je winkel om je
aanbod te verbreden.
- Voeg, indien beschikbaar, wat
goedkopere variaties van het product toe.
-
Naar welke landen verzenden jullie?
We bieden wereldwijde bezorging aan, inclusief Europa de VS en Groot-Brittannië. Meer informatie over onze leveringsdiensten vind je hier.
-
Wat zijn de doorlooptijden?
We werken heel snel. Omdat we dit werk al sinds 2002 uitvoeren, hebben we handige systemen en processen die zorgen dat we alle bestellingen op efficiënte wijze kunnen vervullen. Alles wordt geproduceerd op één locatie, waardoor we optimale productietijden kunnen bieden.
De meeste producten in ons assortiment worden binnen 1-3 dagen gemaakt. Deze productietijd wordt op elke individuele productpagina weergegeven.
Wanneer het product klaar is, wordt het gecontroleerd door ons team kwaliteitscontrole en verstuurd met een premium verzenddienst. De verzending duurt gemiddeld 2-4 dagen, afhankelijk van de bestemming. De levering kan wat langer duren, wanneer het een afgelegen gebied betreft.
-
Worden de producten in eigen huis gemaakt?
Ja, alle item worden in eigen huis gemaakt, zonder dat er derde partijen aan te pas komen. Al onze 450+ producten worden volledig in onze eigen faciliteit geproduceerd. We maken dus geen gebruik van verschillende distributiecentra, waardoor we producten van consistente kwaliteit kunnen creëren.
Doordat alles onder één dak plaatsvindt, kun de bestellingen van jouw klanten snel vervuld worden, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. We bieden een uniforme kwaliteit en hoogwaardige prints door gecoördineerde productie. Dit houdt ook in dat klanten die meerdere producten bestellen, dit in één pakket geleverd krijgen. Doordat alles in eigen huis wordt geproduceerd kunnen we snelle productie bieden, een centrale Klantenservice voor betere dienstverlening, gecentraliseerd Voorraadbeheer en gecoördineerde levering.
-
Welke eCommerce platforms kunnen gekoppeld worden aan de dropshipping-app?
Onze interface kan op dit moment alleen gekoppeld worden aan Shopify. Ben je echter geïnteresseerd in een ander eCommerce platform, dan horen we dit graag - we zijn altijd op zoek naar manieren om ons aanbod uit te breiden.
-
Kan ik producten voorzien van mijn eigen logo?
Ja, je kunt jouw eigen merknaam en logo toevoegen met behulp van onze branding optie. Via dezelfde link kun je tevens een bedankbericht toevoegen. Bij het grootste deel van onze items (vooral bij kledingstukken) heb je in de designinterface de optie om een eigen label toe te voegen. Daarnaast kun je bij elk product je logo toevoegen aan het ontwerp. Alleen op het retourlabel wordt onze specifieke informatie getoond; dit zijn we verplicht volgens de vereisten van onze verzenddiensten.
Klik hier om een voorbeeld te bekijken van een verzendbewijs.
-
Welke producten verzenden jullie met dropshipping?
Al onze producten zijn geschikt voor verzending via dropshipping. Dit geeft je toegang tot een scala aan gepersonaliseerde kleding voor hem & haar in verscheidene maten, schoenen, modeaccessoires voor hem & haar, ons assortiment baby & kinderartikelen, beddengoed, kussens, keukenartikelen en serviesgoed, woonartikelen, decoratie-items, badkameraccessoires, kantoorartikelen, dierenproducten, outdoor- & tuinartikelen en bedrukte stoffen en leersoorten. Alles wat je op onze website kunt vinden, kun jij toevoegen aan je dropshipping-account (met uitzondering van designs van andere ontwerpers).
Je kunt zelfs honderden producten in één keer ontwerpen, met behulp van onze Product Mock-up Generator. Wanneer je een product aan je shop toevoegt, vind je de generator op dezelfde plek als waar je jouw prijzen instelt en de beschrijvingen typt. Klik op 'toevoegen' om een nieuw product te creëren met hetzelfde ontwerp. Klik daarna op 'review' om het ontwerp te bekijken en voeg het product toe aan je shop wanneer je helemaal tevreden bent.
Ons assortiment bestaat onder andere uit:
- Gepersonaliseerde kleding voor hem & haar in verscheidene maten, incl. plussize: T-shirts, jurken, rokken, shorts, broeken, leggings, ondergoed, nachtkleding, loungewear, badkleding, sportkleding & meer.
- Schoenen
- Mode-accessoires voor hem & haar incl. zonnebrillen, sjaals, petten, sokken, stropdassen etc.
- Kinder- & babyartikelen: T-shirts, leggings, beddengoed etc.
- Beddengoed, dekens & kussens
- Handtassen, portemonnees & telefoonhoesjes
- Keukenartikelen en serviesgoed incl. onderzetters, borden, placemats, theedoeken, mokken & kopjes.
- Woonartikelen & decoratie-items incl. lampen, gordijnen & vitrage
- Badkameraccessoires
- Kantoorartikelen incl. kalenders, notitieboeken, organizers
- Dierenartikelen
- Bedrukte stoffen & leersoorten
- Outdoor- en tuinartikelen
-
Beheren jullie de voorraden?
Jazeker. Wanneer een item, maat of andere productieoptie niet meer op voorraad is op onze eigen website, wordt automatisch op jouw website aangegeven dat het product tijdelijk niet beschikbaar is. Wanneer het product weer op voorraad is, wordt dit wederom automatisch verwerkt en zullen bezoekers van jouw shop het product weer kunnen kopen.
-
Hoeveel kost jullie dropshipping-service?
Onze service is helemaal gratis. We brengen geen kosten in rekening voor de applicatie of het abonnement. Je betaalt ons alleen wanneer je klanten een bestelling plaatsen. Meer informatie over onze prijzen vind je hier.
-
Welke valuta's worden ondersteund?
We ondersteunen alle belangrijke valuta's op basis van je locatie.
£GBP
€Euro
$USD
$AUS
$CA
Yen JP
SEK
CNY
$NZ
INR
Wanneer je jouw Shopfiy-webshop koppelt, wordt automatisch de valuta geselecteerd die overeenkomst met je huidige woonplaats. We accepteren alle andere valuta's wanneer het internationale transacties of bestelling betreft.
-
Ik heb al een groothandelsaccount. Kan ik me aanmelden voor jullie dropshipping-service?
-
Waar worden jullie producten gemaakt?
Al onze artikelen worden met de hand, op bestelling en in eigen huis gemaakt. We bieden eersteklas kwaliteit en snelle productietijden, omdat onze volledige productie op één locatie plaatsvindt.
-
Wat zijn de aanbevolen Shopify-instellingen?
Hanteer de lokale valuta en reken een redelijke prijs voor de verzending.
Aangepaste prijzen: reken een hogere prijs wanneer jij vindt dat je product meer waard is en verhoog je winst.
-
Hoe maak ik reclame voor mijn webshop?
Dat is een goede vraag. Het komt zeker van pas wanneer je al wat kennis hebt op het gebied van online promotie, keywords en het schrijven van goede omschrijven van je producten. Op deze manier kun je zeker bezoekers naar je website genereren.
Bovenal is het belangrijk te achterhalen hoe je de interesse van potentiële bezoekers kunt opwekken. Verleid klanten met een aanbieding en laat ze deel uit maken van je community, door je kunstwerken en ontwerpen te delen. Ons aanbod, onze goede service en geweldige kwaliteitsproducten helpen je je doelen te bereiken.
-
Welke minimum bestelhoeveelheid of -waarde hanteren jullie voor dropshipping?
We hanteren geen minimale orderhoeveelheid of bestelwaarde. Dit geldt voor alle diensten die we aanbieden; van groothandelsbestellingen voor jezelf, tot dropshipping-orders voor je klanten. Wel zal het bedrag lager uitvallen wanneer je een grotere bestelling plaatst, dankzij ons exclusieve kortingssysteem (lees meer hier), maar je kunt zo veel óf weinig bestellen als je wil.
-
Juridische voorwaarden
o Lees goed onze Algemene voorwaarden en het Verzend- en Retourbeleid door.
o We willen dat jij en je klanten tevreden zijn met de bestellingen. Als je vragen hebt, of jouw klant je een vraag heeft gesteld waar je het antwoord niet op weer; neem dan contact op met onze klantenservice.
o Wanneer een bestelling is geplaatst, is het lastig om nog wijzigingen door te voeren. Zorg dus dat de producten er volledig naar wens uitzien, voordat je deze te koop aanbiedt..